Kawan2

Klik sini tau

Selasa, 6 Julai 2010

FATHER FIGURE CONTEST BY ICEBOXRIVET 2010



Salam
jom join contest
by Ida Rahayu
Syarat2 mudah dan ringkas
nak join sila CLICK SINI

Last day
30/7/2010
.............................................................

Hariz dan Ayah
mempersembahkan
"Aktiviti masa lapang kami"

setiap kali pulang dari kerja
Hariz akan cari ayah untuk bermain
ibu nak mamam n nenen jer..

Ayah mmg rajin melayan hariz
berbanding ibu yg sibuk dgn kerja rumah

Main bola salah satu aktiviti ayah dan hariz
ibu pulak, sibuk memasak kat dapor

tiap kali ayah nak bersenam
hariz pon join skali
ibu tukang tengok jer..


Masa nak main kereta..
mmg hariz ajak ayah jer
ibu, duduk kat tangga sengih sorang2

Hariz buat sepah satu rumah
Ayah layan jer
ibu pulak angkat kening dr jauh

bila ayah dah penat melayan hariz
ibu senyum sebab hariz pon
jadi budak baik..
.
.
Pantun untuk Ayah

Hati ayah jangan diluka,
Nanti Tergelincir menjadi derhaka,
Ibu pula lebih lagi dijaga,
Kerana ditelapak kaki letaknya syurga.

Siang dan Malam Ayah berkerja,
Mencari Rezeki tak kira Masa,
Kesihatan Ayah harus di Jaga,
Kerana Ayah amat berharga.

Puisi Khas buat AYAH ku..

Ayah,wajah mu selalu tersenyum meskipun telah mulai tua
oh ayah,Tubuh mu yang dulu sihat dan tegap kini telah mulai kurus dimakan usia.tapi ayah ! semangat mu tidak pernah layu.ayah..oh ayah,aku anak mu ini bangga akan semangat ayah dalam menghadapi kerasnya hidup.ayah selalu tegar.

ayah..aku rindu dgn semua kenangan kita sewaktu kecil.
ayah selalu mengajak ku bermain, ayah selalu menceritakan aku dongeng2 sampai aku terlelap tidur.
semua kebahagian telah ayah berikan pada ku.
dan sebaliknya kebahagiaan apa yang telah aku persembahkan untuk ayah.
hanya cinta, sayang dan doa yang akan aku persembahkan pada mu ayah.
Dalam hati kecil ku selalu berkata dan berharap..
semoga aku dapat membahagiakan ayah dan berbakti pada ayah..
ayah, Doa kan anak mu ini semoga selalu memberikan kebahagian pada ayah..baik di dunia dan akhirat..
Aminn..

Ya Allah Ya Robbi..
Dengarkan lah doa ku ini..
ku persembahkan untuk ayah, yang sekarang telah mulai sakit mungkin kerna usia..
Ya Allah..berikanlah kesembuhan dan kesihatan pada ayah..
agar ayah dpt kembali seperti dulu.
ayah yang selalu ceria..
Aminn..Aminn..Ya Robbal Alamin..

Doa anakmu selalu bersamamu ayah..
Sembah sujud dari anak mu.

Nukilan
Adyshariz
khas untuk ida Rahayu

2 ulasan:

Sidratul Muntaha berkata...

ok dah check.
ayu kira lebih kurang jer syarat tu.
ade jugak yg tak ltk bloglist ayu dlm link diaorg.
tak kisahlah..
good luck deh...
nnti juri yg decide.
bukan daku yg decide.
huuuuuuuuuuu..

Adyshariz berkata...

oh ayu..im sorry, terlepas pandang la syarat tu.. aisha dh letak dlm list..dua2 blog aisha ader blog ayu.. sorry again... :-)

Geng Contest adyshariz

My Friend Adyshariz